Voor uitgebreide  informatie over de nieuwe privacy wet zie onder aan deze pagina.

Medische vragen:

Wilt u weten of u bij de huisarts langs dient te gaan? Of wilt u weten wat u zelf aan uw klachten kunt doen?

Wilt u meer te weten komen over een onderwerp, u voorbereiden op een gesprek bij de huisarts of het advies dat u van de huisarts heeft gehad nog eens nalezen?

Dan kunt u terecht op http://www.thuisarts.nl .

Op deze website worden vindt u antwoord op bovenstaande vragen.

Deze site is bedoeld om onze zorg aan u te ondersteunen en biedt betrouwbare informatie op het gebied van gezondheidszorg.

Briefje van de dokter.

In Nederland hebben de artsen afgesproken dat de eigen huisarts geen verklaring van ziekte of arbeidsongeschiktheid geeft over zijn of haar patiënten. Voor meer informatie kunt u vinden op deze site  http://www.verwijswijzeramsterdam.nl/briefje_nodig_van_de_dokter

CBR keuring

Huisartsencentrum werkt niet mee aan  een CBR  keuring (rijgeschiktheid) Wel kan uw huisarts het formulier “Eigen verklaring” invullen. Hierin stelt het   CBR een aantal vragen over uw gezondheid. Meer informatie hierover kunt u vinden op https://www.cbr.nl/nl/rijbewijs-houden/nl/gezondheidsverklaring.htm

Tarieven Laboratorium

Voor de kosten van een onderzoek door het laboratorium klik op onderstaande link

https://reinierdegraaf.nl/patienten/kosten-en-verzekeringen/tarieven/

Op- en aanmerkingen

Wij zijn benieuwd wat u van onze zorgverlening vindt.

Heeft u op- of aanmerkingen over de manier waarop wij onze zorg verlenen of heeft u een tip hoe wij onze diensten nog beter kunnen maken?

Laat het ons weten!

U kunt hiervoor mailen naar: assistenten@huisartsencentrumpniel.nl . Wij streven ernaar om u binnen twee werkdagen een reactie te sturen op uw vraag.

Een klacht? Bespreek uw onvrede met uw huisarts

Wanneer u ontevreden bent, stellen we het op prijs dat u dit met ons bespreekt. Wanneer wij op de hoogte zijn van uw onvrede, dan kunnen wij proberen het voor u op te lossen.

Is dit lastig voor u of komt u er met ons niet uit, dan kunt u uw klacht bespreken met een onafhankelijke en onpartijdige klachtenfunctionaris. De klachtenfunctionaris zoekt samen met u naar een oplossing van uw klacht of probleem. De klachtenfunctionaris kan proberen de klacht te bemiddelen. De klachtenfunctionaris kiest geen partij en heeft daarom geen oordeel. Alles wat u de klachtenfunctionaris vertelt, is vertrouwelijk. U kunt het klachtenformulier gebruiken op de website van SKGE. De klachtenfunctionaris is  te bereiken via de praktijk.

Als u er met uw huisarts en met bemiddeling door de klachtenfunctionaris niet uit komt, kunt u een uitspraak over uw klacht vragen bij de geschilleninstantie huisartsenzorg. Deze onafhankelijke commissie bestaat uit een voorzitter (jurist) en uit leden namens de patiënten en uit leden namens de huisartsen. De commissie wordt bijgestaan door een ambtelijk secretaris die ook jurist is.

Het oordeel van de geschilleninstantie is bindend. Meer informatie kunt u in de folder vinden in de wachtkamer en op www.skge.nl.

Privacyreglement van Huisartsencentrum Pniël

Lees meer over uw persoonsgegevens en uw privacy in onze huisartsenpraktijk op de pagina ‘Privacy’.

Vraag of klacht

Heeft u een vraag of een klacht? Bijvoorbeeld over met wie wij gegevens delen of onze omgang met uw medische gegevens? Dan gaat uw huisarts hierover graag met u in gesprek.

Dit nieuwe privacyreglement van Huisartsencentrum Pniël treedt in werking op 1-5-2018 en is gepubliceerd op de website van de praktijk: huisartsencentrumpniel.nl/privacy